Monday, January 3, 2011

නෝනගේ විනෝදෙ, වැඩකරයන්ගේ කරුමේ - Part IV


"හ්ම්... දැන් 7 වෙනි අනිත් දඩුවමට ලැහැස්ති වෙයන්.. "

"
අල්ලපන් වම අත.. ඉස්සෙල්ල වගේ නෙවෙ.. හොඳට දිග ඇරපන්."
මම අල්ල දිග කර විතරයි.
....
චටාස් ... "එකයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා"..... චටස් ".... දෙකයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා.... චටාස්... "තුනයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා "... චටාස්..... "හතරයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා "..... "පහයි නෝනා, ස්තුති නෝනා". මම බොහොම අමරුඉවෙන් අතත් ඇතත් පාවිච්චි කරලා, වම අත  අල්ලන් හිටිය ඉවර වෙනකම්.
"අල්ලපන් අනිත් අත"
ඉස්සෙල්ල වගේම නෝනා වේවැල උස්සලා , මට තඩි බාන්න පටන් ගත්ත..... චටාස් ... "එකයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා"..... චටස් ".... දෙකයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා.... චටාස්... "තුනයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා "... චටාස්..... "හතරයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා "..... "පහයි නෝනා, ස්තුති නෝනා".
ගුටි කාල ඉවර උන මම, හොඳට හෙම්බත් වෙලා හිටියේ.. .පුදුම වතුර තිබහයි... නමුත් නෝනට හොරෙන් බීල මට තව දඩුවම් හම්බවෙන නිසා, වතුර අමතක කරලා හිටිය.
"හ්ම්... 8 වෙනි දඩුවම්….. ගනින් මේ බංකුව.... ජංගිය ගලවලැ දා ගනින් තොගේ ඔලුවේ.. ඊට පස්සේ, දන ගහපිය"
මම ජංගිය ගලවලා ඔලුවේ දාගෙන, දන ගැහුවා...
"
දැන් තොගේ ලබ්බ බංකුව දිගේ තියපන්, හරියට පණුව දිග ඇරිය වගේ. තියල තොගේ ඔය තඩි බඩ ගෙඩිය පුළුවන් තරම් ඇතුලට කර ගනින්. අත් දෙක ඔලුව පිටි පස්සේ.... හ්ම් ඉක්මනට, ඉක්මනට... මට වෙලා නැ පරයෝ"
මම කිව්ව විදිහට, බැංකුව ලගට ගිහින් මෙගේ පයිය බැංකුවේ තිබ්බ... නෝනා ගිහින්, අඩි උස සපත්තු කුට්ටමක් දාගෙන මගේ ලගට ආව. මේක දැක්ක මට, හොඳටම පයිය කෙලින් උන. මගේ ලගට අවා නෝනා, ඒක කකුලක් උස්සල සපතුවෙන්, මගේ පයිය පෑගුවා....
"
අයි අයි අයි අයි... අනේ නෝනා එපා" කියා මම අම්බරුන. මගේ කෙදිරි කිසිවක් ඇහුනේ නැ වගේ, නෝනා තවත් හයියෙන් පාගල එක උඩ හිට ගත්තා. මට ඉන්න බැරි තරමට වේදනාව... මම හයියෙන් කැ ගැහුවා. අර නැග්ග පයිය කොහෙද දන්නේ නැ...
"
මොකෝ කැ ගහන්නේ... මට හුකන්නනේ අවේ මේ අගල් 3 ඉරටුව අරන්... ... දැන් මොකද කියන්නේ... බෝල පාලයෝ.."
නෝනා ඊට පස්සේ, අනෙත් කකුලෙනුත් හොඳට කකුල අඹර අඹර, පයිය උඩ හිටගෙන, පයිය පෑගුවා... නෝනගේ ආසාව යනකම්ම පාගල ඉවර වෙලා 
"
මතක තිය ගනින්... මට හුකා ගන්න ඕනෙනම්, ඕන තරම් මිනිස්සු ඉන්නවා මට.. තෝ වගේ පයිය නගින්නැති, ගැනු ජංගි අදින, වැඩකාර ඔල මොට්ටලයෝ මට වැඩක් නේ... තොපිල ඉන්නේ මගේ වැඩ කරලා, මගෙන් වද අරගෙන, මගේ අසාවන් පිනවන්න.. තේරුනාද" කියල මගේ කනින් අල්ලලා හෙල්ලෙව්වා.. "කියපිය, මම පොන්න පාල, මට නගින්නේ නැ කියල තුන් සැරයක්"
"
ඔව් ඔව් නෝනා... මම පොන්න පාල, මට නගින්නේ නැ"...
"
ඇහුනේ නැ,... හයියෙන් කියපිය බෝල, අහල පහල ඉන්න මිනිස්සුන්ටත් ඇහෙන්න.. එතකොට උන් දන්නවා මගේ ගාව පොන්න වැඩකාරයෙක් ඉන්න බව..." 
අයෙත් මම ඉස්සෙල්ලට වඩා හයියෙන්...
"මම පොන්න පාල, මට නගින්නේ නැ"... කියා කිව්වා
"
හා හා හා... බලපන්කො පොන්නයාගේ හැටි .. හෙලිවැල්ලෙන්, ගැනු ජංගි ඔලුවේ ඔතාගෙන ඉන්න හැටි, මට හිතෙනවා ෆොටෝ එකක් අරගෙන පත්තරේ දාන්න.." කියා නෝනා හොඳටම හිනා උන... "තව, තව"..
"
මම පොන්න පාල, මට නගින්නේ නැ"... "මම පොන්න පාල, මට නගින්නේ නැ"
කියල ඉවර උනාට පස්සේ... මට පොලව පලාගෙන යන්න හිතුන... මම මේ නෝනා යටතේ සද්ද අසරණ වෙලා ඉන්න හැටි මතක් උනාම.
"නැගිටපිය.. වහ ගනින් ඔය විලිවස්තරේ.... ඉන්නවා මෙතන ඉරටු කැල්ල එලියට දාගෙන... අනිත් දඩුවමට ලැහැස්ති වෙයන් දැන් "
මම ඉක්මනින්, ජංගිය ඇද ගන්නවත් එක්කම;


"
දැන් 9 වෙනි දඩුවම්. ගිහින් අර glows දෙක අරන් වරෙන්... මට තොගේ පුකේ තියන ජරාව ගාගන්න බැ."
මම ඉක්මනින් නෝනගේ glows දෙක දුන්න. දෙක දාගත්ත නෝනා,
"මොකද හිටගෙන බලන් ඉන්නේ නරියෙක් වගේ... පල ගිහින් අර පිළිකන්නේ තියන ගඩොල් දෙක අරගෙන වරෙන්.... ඇවිත් දෙකම මේ ලනුවෙන් බන්දපන්.. හොඳට බන්දපන්, වැටෙන්නේ නැති  විදිහට" කියා මට ලනුව දුන්න... මම දුවල ගිහින් ගඩොල් දෙක අරගෙන ඉක්මනින් ඇවිත්, ලනුවෙන් හොඳට දෙකම බන්දා. බැඳලා ලනුව කෙරවල නෝනගේ අතින් තිබ්බ...
"ගහපිය දන... ගහල පස්ස උඩට කරපන් මට මේක අරින්න තොගේ පුකේ... " කියා නෝනා ඉටි පන්දම අතට ගත්ත... එක දැක්ක මට, ගු යන්න වගේ බරක් හදුනා.
මම විගහට, දන ගහල, පස්ස උඩට කෙරුව... "අනේ නෝනා, ක්රීම් ටිකක් වත් ගාන්න... නෙත්නම් මට රිදෙයි" කියා මම කන්නලාව්  කලා.
"ඉතින් මට මොකෝ... තොටනේ රිදෙන්නේ... මට නෙවෙයි නේ..." මගේ කන්නලව්ව ගානකටවත් නොගත් නෝනා, ඉටිපන්දම මගේ පුකට තියල තද කලා...
"අම්මෝ ........ අනේ අනේ.. නෝනා, මට බැ, රිදෙනවා නෝනා..."
"පරය... හිටපන් එක විදිහකට.. නැත්නම් මම ඉටි පන්දම් දෙකක්ම අරිනවා හොඳද ?" කියා සැර කල. මම හොඳටම බය වෙලා, කිව්වා විදිහට අයෙත් හිටිය..
කිසිම අනුකම්පාවක් නැතිව, නෝනා ඉටිපන්දම අයෙත් පුකේ ඇරිය... පොඩ්ඩක් ඇරලා, "සැපද" කියා ඇහුව... මම කට තද කරගෙන දත් මෙටි විකාගෙන හිටිය... නෝනා ඉටි පන්දමේ කොන විතරක් පෙනෙන තියල අනිත් සේරේම වැහෙන්න පරිදි ඉටි පන්දම ඇතුලටම දැම්ම... මට නිකම්, ඉටි පන්දම කටින් එනවා වගේ තේරුණා... පුක ඉරිලා ලේ එනවා වගේ දැනුන. මොනවා කරන්නද මගේ කරුමේ කියල, අඩ අඩා බිම වැතිරුණා.
"හරි, වැඩේ හරි... දැන් ඉතින් ඕක පුකේ තියාගෙන අනිත් වැඩ කරපන්. ඇද ගනින් තොගේ මේ හිර ජංගිය.." කියා නැගිටිලා, glows දෙක ගැලුවා.
මම බොහොම අමාරුවෙන් නැගිටිලා, ජංගිය ඇන්ද... ජංගිය හිර නිසා, ඉටි පන්දම පුක ඇතුලේ හිර වෙලා තිබ්බ.
"අර ගඩොල් දෙක දැන් ගනින් අතට"
"දැන් හොඳ දඩුවමක් තියෙන්නේදඩුවම් නොම්මර 10.... අල්ලපන් අත් දෙක මේ ලනුවෙන් බදින්න". මම ගඩොල් සමග අත් දෙක කෙලින් කලා... නෝනා කිසිම ගානකට නැතිව, මගේ අත් දෙක හොඳ තදට බැන්දා. ඊට පස්සේ නෝනා බ්ලේඩ්  තලයක් අරගෙන.. මගේ පයියට දිගු කලා... මම හිතුව මගේ ලබ්බ කපන්න හදනවා කියල.
"අනේ අනේ නෝනා... එපා...".
"ඔහොම හිටපන්.. මම තොගේ ලබ්බ කපන්නේ නැ..." කියා හරියටම මගේ ලබ්බ කෙලින් මගේ ජන්ගියේ කෙරවල අල්ලලා, පොඩි සිදුරක් කලා...
"ඔඹ ඕක ඇදගෙන ඉන්න කොට කොහොමද මම තොගේ ඇට බදින්නේ?" කියා, අස්සට අත දාල මගේ ඇට දෙකම තදට අල්ලලා අද්දා... "ආයි.." කියා මම කැ ගැහුවා.. නෝනා, ලනුව අරගෙන මගේ ඇට දෙක හොඳට තදට බැඳලා, ඊට පස්සේ, ලනුවෙන්ම මාව හරකෙක් දක්කනවා වගේ ඇදගෙන ගියා.
මාව මෙහෙම බාල්කෙ ලඟට අරන්ගිය නෝනා, මගේ අතේ තිබ්බ ගඩොල් දෙකේ ලනුව අරගෙන, මගේ ඇටේ ලනුවයි  තියල දෙක හොඳට තදින් බන්දා. බැඳලා ගඩොල් දෙක එකපාරටම  අත ඇරිය බිමට...
"බුදු අම්මෝ..." කියා මට කියා උනා... ගඩොල් වල බරට, මගේ ඇට දෙක වෙන් වෙනවා වගේ දැනුන...
"අයියෝ අයියෝ අයියෝ... අනේ නෝනා, රිදෙනවෝ "
"කට වහපිය මම තොට කතා කරන්න අවසර දුන්නේ නැ" කියා මගේ කම්බුල හරහා තදින් කම්බුල් පාරක් දුන්න.
ඊට පස්සේ, බාල්කෙ එල්ලලා තිබ්බ ලනුව අරගෙන මගේ අතේ ලණුවේ බැන්ද... බැන්දල අනිත් පැත්තෙ ලනුවෙන් ඇද්දා  මගේ අත් දෙක උටම යනකම්.., මම කකුල් පුරුක් වලින් හිට ගන්නකම් නෝනා අද්දා... ඊට පස්සේ ලනුව ළඟ තිබ්බ කණුවක බැන්ඳ නෝනා...
"කොහොමද මගේ වැඩ.." කියා පස්සට ගිහින් මම ඉන්න අමාරු තත්වේ බල බල සන්තෝස වෙනවා මට පෙනුන..  මට හෙල්ලෙන්නවත් බැරි විදිහට දිග වී කකුල් පුරුක් වලින් පුළුවන් තරම් ඉස්සිලා හිටියේ, අත් දෙක ඉරෙනවා වගේ තේරෙන නිසා. මගේ පුක ඉරෙන්න ඉටි පන්දම හිර වෙලා, මගේ අට දෙක ගැල වෙන්න ඔන්න මෙන්න වගේ  මට තේරෙනවා ගඩොල් වල බරට. මම පුදුම අසරණ තත්වයකට වැටිලා ඉන්නේ.... මුළු ශරිරේම රිදෙනවා ... මොන අමාරුවට අඩන්නද කියලද දන්නේ නැ. කර කියාගන්න දෙයක් නැතිව මම කෙඳිරි ගැව... නෝනා අහලකටවත් ගණන් ගන්නේ නෙතිව මාව කාමර තියල එලියට ගිය.
විනාඩි 10 ක් විතර මම මෙහෙම අමාරු විදිහට හිටිය... නෝනා කාමරේට එනවා මට ඇහුන.... නෝනා කාමරයට ඇතුල් වෙනකොට නෝනගේ අතේ ගොඩක් බඩු තිබ්බ... වේවැලක්, පටියක්, රෙදි එල්ලන්න ගහන කටු (cloth peg ) බෑග් එකක්, කොසු මිටක්, ඉටි පන්දම්, ගිනි පෙට්ටියක් වගේ දේවල් නෝනගේ අතේ තිබ්බ.. බඩු ටික පුටුව උඩින් තියපු නෝනා බොහොම පහත් විදිහට;
"කොහොමද මගේ පොන්න පැටියා... සැපෙන් ඉන්නවා නේද? ඇත්ත කියපන්, තෝ කැමති නේද මගෙන් වද විදින්න, ඇතත් කියපන්" කියා ඇහුව.
"අනේ බුදු නෝනා... කියන තැනකට වදින්නම්, ඕන වෙඩක් කරන්නම්, මාව ලෙහන්න... මට ඇයි මෙච්චර වද දෙන්නේ නෝනා? අනේ මට සම වෙලා මාව ලෙහන්න නෝනෝ" කියා අඩ අඩා  බගපත්ව මම නොනැගෙන් ඉල්ලීමක් කලා. මගේ ඇස වලින් කඳුළු ගලනවා තියන වේදනාවලට.
"උඹ කොහොමත් මම කියන තැන් වලට වදිනවා තමයි උරෝ. මම තොට වද දෙන්නේ, මගේ විනොදෙට, ආසාවට... උඹ දන්නවනේ, මම පිරිමි පකයන්ව රිද්දවල, වද දීල ගන්න අශ්වදේ …. මට පුදුම චුන් එකක් තියෙන්නේ"
"මේකට කියන්නේ නෝනගේ විනෝදෙ, වැඩකරයන්ගේ කරුමේ කියල, තේරුනාද " කියා මහා හයියෙන් හිනා උන...
හිනා වෙලා, නෝනා ඇදුන් එල්ලන්න ගහන කටු දෙකක් අරන් මගේ ලගට ආව.... ඇවිත්, හිමිහිට, කටු  මගේ තැන පිඩු දෙකේ ගැහුවා... මෙච්චර වේදනාවෙන් ඉන්න මට, තවත් වද දෙනවා නෝනා... මට ඇත්තටම ජන්ජියේ චු ගිය... ඉන්න බැරි තරමට වේදනාව...
"
අම්මෝ... නෝනා... බුදු අම්මෝ, අයියෝ, එපා, එපා ගලවන්න... " කියා කියා මම කැ ගැහුවා. 
නෝනා අයෙත් හිනා වෙලා, තවත් කටු දෙකක් තැන පිඩු දෙකට ගැහුවා. තව කරු අරන්, මගේ කන් දෙකටම 4 බදින ගැහුවා... පයිය එලියට ඇදල, කටු 6 ක් ගැහුවා හැම තැනම... මේ වෙන විට මට කලන්තේ වගේ... වේදනාව ඉහ වහ ගිහින්.
"
සනීපද? බෝල පොන්නයෝ... " කියා, තැන පිඩු වල ගහල තිබ්බ 2 ක් හිමින් හිමින් අද්දා... තැන පිඩු දැන් හොඳට ඇදිල... අන්තිම ටික අදින කොට, පුදුම වේදනාවක් දැනුනේ.. අයෙත් ගලවපු කටු තිබ්බ තැනටම ගැහුවා... නෝනා, කටු අරන් මගේ කටේ 3 ක් පහල තොල් වල ගැහුවා... තව 2 ක් නහයේ ගැහුවා... 
"
ඔක්කොම කටු 23 ක් තොගේ අගේ... නරක නැ නේද?" කියා මගෙන් ඇහුව... උත්තර දෙන්න මට පන නැහැ... මම වෙසක් කුඩුවක් වගේ කැරකෙනවා..
"
දැන් අපි ගීින්දරත් එක්ක පොඩි සෙල්ලමක් දාමු... " කියා නෝනා ඉටිපන්දම් 2 ක්  අරගෙන පත්තු කලා. මාව පුච්චන්නද යන්නේ කියල මට හිතුන... නෝනට එකත් කරන්න පුළුවන් දැන්, මොකද මට හෙලවෙන්නවත් බැනේ. දැල්වපු ඉටි පන්දම ටිකක් වෙලා ඇවිලෙන්න දීල, නෝනා හිමිහිට ඉටි කිටි මගේ තැන පිඩු වලට වක් කලා.... තැන පිඩු පිච්චෙනවා වගේ දැනුන මට...
"
හා හා හා ... කොහොමද මගේ සෙල්ලම්... තොට වදහින්සා  මට සෙල්ලම් නේද කොල්ලෝ?" කියල නෝනා හිනා වෙලා මගේ මුළු අගේම, අතේ, මුනේ, පයියේ, පිටේ .,... හැම තැනම ඉටි කිරි දැම්ම... දැන් මට ඉන්න බේ... මම ඇඹරි ඇඹරි වෙව්ලනවා බයේ... මේ වද කොයි වෙලාවේ ඉවර වෙයිදා කියන එක විතරයි මගේ ඔලුවේ තිබ්බේ. නෝනා විනාඩි 10 විතර මාත් එක්ක සෙල්ලම් කරලා....
"
දැන් තේරෙනවද වලත්තකම් වලට මොකද වෙන්නේ කියල... බෝල පිම්පියෝ... තේරෙනවද?"
"
අනේ ඔව් ඔව් ඔව් ඔව් ඔව් ඔව් නෝනා... මම අයෙත් කරන්නේ නැ... අනේ නැ... ජිවිතයට කරන්නේ නැ..." කියා ඇඩුව..
"
හරි හරි... බලමු බලමු අපි... " කියා වෙවැල අතට ගත්ත...
 "
තොගේ අගේ හැම තැනම කිරි නේද?... මම ඒවා අහක්කරනම්, පවනේ" කියා පිටි පස්සට ගිය... මට දැන් නොනැව පෙනෙන්නේනැ. හිටපු ගමන් පිට හරහා වේවැල් පාරක් වැදුන. බොහොම අමාරුවන් මම කකුල් පුරුක් වලින් තවත් ඉස්සුනා...
"
එකයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා"..... චටස් ".... දෙකයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා.... චටාස්... "තුනයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා "... චටාස්..... "හතරයි, නෝනා, ස්තුති නෝනා "..... "පහයි නෝනා, ස්තුති නෝනා"….. “හයයි, ස්තුති නෝනා”.. හතයි, ස්තුති නෝනා”.. මට පාරවල් 7 ක් නෝනා පිට පැත්තට ගහගෙන ගහගෙන ගියා. පිටේ තිබ්බ, ඔක්කොම ඉටි කිරි, වේවැල් පාරවල් වලින් ගැලඋනා ...

"
දැන් ඔහොම හිටු මම එනකම්" කියල නෝනා කාමරයෙන් මාව තනි කරලා පිට උනා.
ඇති යන්තම් මේ වද දීම ඉවර උනා කියල මට හිතුන. මම තනියම මගේ ගැන හිත හිත දුක් උනා... මට ඇහෙනවා, නෝනා TV එක හයියෙන් දානවා... නෝනා සිංහල නාටියක්, බලන්න සැරසේනාව... දැන් ඉතින් විනාඩි 45 ඉන්න අපනේ එක ඉවර වෙනකම්... මම ඇස පිහාගෙන පුළුවන් තරම් හිමින් හුස්ස්ම ගත්තා මගේ වේදනාවන් අඩු කර ගන්න. එත් එක හරිම අමාරු වැඩක් උනා... මගේ අග ඇදිල, පුකේ ඉටි පන්දම්, ඇට දෙක බර එල්ලලා, තැන පිඩු/කන්/පයියේ/නහයේ/කටේ කටු, පිටේ වේවැල් කස පාරවල් ...
නෝනා පයක් විතර ගිහින්, TV එක නිවල, කාමරයට අව...
"
අනේ නෝනා, මට තිබහයි... මාව ගලවල මේ නින්දා අපහස වලින් මිදවන්න නෝනා.. අනේ මාව නිදහස් කරන්න දෙයියනේ.." කියල මම නොනැගෙන් ඉල්ලීමක් කලා.
"
මම තමයි බෝල තොගේ දෙයියා." කියල නෝනා මගේ ඇත ලිහිව.. මම එත් එක්කම, බිමට අඩන වැටුන.....
"
දැන්වත් දැනගනින්, නෝනගේ තරම... ඔය වගේ මම හිතුනොත් දවසම බැඳලා තියන, කන්න, බොන්න දෙන්නේ නැතිව හාමතේ තියනවා දන්නවද? තෝ එන්න එපා මාත් එක්ක සෙල්ලම් කරන්න... එනවා මෙතන ඇගිලි ගහන්න, පාහර බල්ලා" කියා නෝනා මට කකුලෙන් බඩ ප්රදේශයට ගැහුවා... මම කබලෙන් වැටිච්ච මිහිහ වගේ... වැටුනට පස්සෙත් ගුටි කනවා.
"
හ්ම් හ්ම්.. දැන් ඇති ඉඳන් හිටියා  ... මම කිව්වනේ විනාඩියක්වත් නිකන් ඉන්න බැ කියල... දැන් නැගිටලා, ඔය බැඳලා/ගහල තියන දේවල් ගලවා ගනින්... ඊට පස්සේ ඒවා හරියට අස්  කරපන්... මම එනවා බලන්න,.. හරි තැන තිබ්බේ නෙත්නම්, තවත් ගුටි." කියාගෙන නෝනා කාමරයෙන් පිට වෙලා, සාලෙට ගිහින් තවත් TV බලන්න පටන් ගත්තා.
මම ගැට ලෙහන්න පටන් ගත්තා............

No comments:

Post a Comment